• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips på extrajobb

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pederlarsson

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
6 Juli 2023
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Det är lånforum som sätter upp reglerna för Forumet så hur andra forum fungerar är tyvärr inte relevant.
Fel, svensk lagstiftning står över hur jag eller du sätter eventuella regler eller policys för ett forum på internet. Tyvärr fel Myra. Allt gott!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag förstår inte riktigt vilka lagar det skulle vara som reglerar svenskars rätt att skicka "reklam" i PM på privata webbforum (menar inte att du gjort det, men är det det frågan gäller)?
 

Pederlarsson

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
6 Juli 2023
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Jag förstår inte riktigt vilka lagar det skulle vara som reglerar svenskars rätt att skicka "reklam" i PM på privata webbforum (menar inte att du gjort det, men är det det frågan gäller)?
Nej inte vad det handlar om. Jag tar set med ansvarig. Låt oss hellre diskutera att jag tipsar om möjligheter online som kan hjälpa människor att få in några extra slantar!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Fel, svensk lagstiftning står över hur jag eller du sätter eventuella regler eller policys för ett forum på internet. Tyvärr fel Myra. Allt gott!
Självklart ska man följa lagen och ta bort t ex brottsligt innehåll eller innehåll som bryter mot upphovslagen t ex. Sen är det skillnad på om det är ett företag som driver ett forum (och kraven då är hårdare) än privatperson. Om du t ex vill öppna ett forum som privatperson måste du förhålla dig till givna lagar och regler men du får sätta upp dina egna regler för ditt forum som att t ex inte tillåta affilate länkar.
 

Pederlarsson

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
6 Juli 2023
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Självklart ska man följa lagen och ta bort t ex brottsligt innehåll eller innehåll som bryter mot upphovslagen t ex. Sen är det skillnad på om det är ett företag som driver ett forum (och kraven då är hårdare) än privatperson. Om du t ex vill öppna ett forum som privatperson måste du förhålla dig till givna lagar och regler men du får sätta upp dina egna regler för ditt forum som att t ex inte tillåta affilate länkar.
Korrekt Myra, så med andra ord hade du fel. Svensk lagstiftning har alltid företräde. Allt gott.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Detta chatgpt bottar är så irriterande.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Korrekt Myra, så med andra ord hade du fel. Svensk lagstiftning har alltid företräde. Allt gott.
Så det du menar är att det strider mot lagen om man på sitt egna privata forum inte vill tillåta affilate länkar? Där tror jag att du har fel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp